Ahad, November 01, 2009

Salam Alaik semua~

Menjerit lagi shoutbox di sebelah sana..huhu...

Minggu ni adalah minggu kelima di UK.

Minggu ni boleh dikatakan free jugak la...

Disebabkan meletakkan pilihan 'NO' untuk Notts' Games, maka saya pun punya saaaaaaangat banyak masa free...Hehe...

Besarnya pengaruh NO or YES dalam kehidupan sebenarnya kan?

So, natijahnya, minggu ni saya isi dengan menyiapkan nota-nota yang berselerak dan tak lengkap serta study yang mana-mana lagi belum catch up.

Tapi..sebanyak mana pun masa saya ada, saya hanya mampu memberi kosentrasi penuh pada 2 jam pertama study, lepas tu saya dah kena stop, pergi buat kerja-kerja lain (ie:basuh kain, basuh toilet, vacuum bilik etc..=) hehe..

so, sebenarnya jugak, saya rasa, tak elok pun ada banyak masa kosong ni...

Bak kata pepatah arab, 'masa itu ibarat pedang, jika kita tidak memotongnya, ia akan memotong kita..'

huhuh...terkena..terkena...

Betul...sebab tula As-Syahid Hasan Al-Banna kata, 'orang yang sibuk, adalah orang yang banyak masa.'

Sebab, kalau kita sibuk, kita akan buat je semua benda, kita akan nak siapkan je sume benda dgn on time nye..

Tapi bila kita banyaaaaaaaaaakkkkkkkkkkkk sangat masa, kita akan tend to procastinate, tend to delay it first... do it later lah...hehe...

So, kesimpulannya, marilah kita sama-sama menyibukkan diri kita, agar kita tidak dibunuh oleh masa.

"Sesungguhnya, manusia itu di dalam kerugian..."

huk3...

Semoga kita semua tak termasuk dalam golongan yang rugi,ameen...

Kita sebenarnya sentiasa dalam kondisi membunuh atau dibunuh! Maka , berhati-hatilah!


Nota: Saya tengah study kat library ni, hanya berhenti sekejap utk update blog.=P

2 comments:

Pontianak Degil berkata...

Tumpang tanya, awak ni Didie @ Adilah yang ex-kospint tu ke?

dR.DidiE berkata...

pontianak degil ni sape pulak..hehe..haah..betol la tu..that's me.ex-kospint gak k?

 
Copyright (c) 2010 Diari diDie. Design by Wordpress Themes.

Themes Lovers, Download Blogger Templates And Blogger Templates.