Jumaat, September 24, 2010

Cuti musim panas sudah hampir tiba ke penghujung. Alhamdulillah, banyak yang telah aku pelajari sepanjang cuti ini. Walaupun aku miss dua pertiga daripada program tarbiyyah, namun aku yakin bahawa semua ini ada hikmahnya.

Ya, sepanjang 3 bulan ini, aku benar-benar tidak ke mana-mana. Banyak terperap di rumah, menghabiskan masa dengan keluarga tercinta. Aku biarkan kakak ku yang seorang itu pergi ke mana saja program yang dia mahu dan aku pula dengan rela hati menawarkan diri menjadi cover line di rumah untuknya.

Cover line dalam erti kata agar mak aku tak de la terasa sangat anak-anak tak ade kat rumah...
Sekurang-kurangnya, aku tetap ada menemani walaupun, aku ni tak de la membantu sangat.
Hehe...

Barang-barang yang hendak dibawa belum pun seratus peratus aku kemaskan. Itulah piawaian kesungguhan aku nak fly atau tak. Bahkan baju yang aku nak pakai esok pun belum kugosok lagi. Aduhai Adilah, apa nak jadi dengan kamu ni...

Dulu, waktu tengah cuti, terasa lama sangat berada di Malaysia. Sekarang, sudah tinggal beberapa jam lagi untuk terbang, aku jadi macam cacing kepanasan pula. Itulah manusia. Suka tak puas hati dan menyalahkan masa. Kalau silap hari bulan, dengan cuaca-cuaca sekali jadi mangsa!

Manusia memang sifatnya tergesa-gesa. Dan mungkin aku pun termasuk dalam kategori itu juga , agaknyalah. Kalau tak selalu pun, sekali-sekala. Dah namanya pun aku manusia kan. Maka, sama sajalah sifatnya.

Ermm...ermm..ada sesuatu yang ingin diuluahkan..Tetapi, ,mengingatkan tak semua luahan boleh dikongsikan, jam lah pulak otak aku ni. Adeeh...

Tak mengapalah, biar saja aku kongsikan dengan si Pemberi masalah, Allah.

Dia mesti lebih tahu kan? OKlah, doakan esok aku fly dengan selamat!





0 comments:

 
Copyright (c) 2010 Diari diDie. Design by Wordpress Themes.

Themes Lovers, Download Blogger Templates And Blogger Templates.