Selasa, Jun 30, 2009

salam alaik buat semua..

hari kesepuluh berada di rumah. Well, it's a great experience I can say. Everything is just very cool at home except for.... erm.. sorry, I can't tell ya about that. So far, I have to zip it. Maybe, one fine day, I'll be able to tell public the whole story. (haha..poyo..)

Hurm... At home, I need to struggle to be ghuraba because the environment doesn't support me much as much as I was in UK. It's norm then and definitely challenge my IMAN.

Huh, talking about iman, I just remember about Malaysia TV programmes which are 99.9% nonsense. Most of the TV programmes enough to make me feel DISSAPOINTED.

Negara ISLAM???

Is it??

What type of negara Islam that you're talking and defending about?

There's no signs of negara Islam at all.

With the teribble TV programme and horrible attitudes of the citizens, I obviously can't see negara Islam in it.

hrmm..amat sgt menyedihkan and I've to deal with it.

List of rancangan TV yang sgt terok:

1) Banyak cerita hantu. ie: pontianak, hantu geweh, hantu pocong dll.
2)Banyak Iklan2 bogel. ie: pakai bju mcm tak payah pakai je....
3)pengisian kanak2 yang tak berapa meransang minda berfikir.
4)drama2 yang lansung tak menggambarkan identiti Islam sebaliknya sgt bercampur aduk (jahil+alim)
5)dan bayank lagi la. penat nak describe sumenye.

however, the point is that the 'TV Perils'

hurm...banyak lak berleter sye ni.hehe..pepon, I just want to burst my feelings out on my own blog. I think it isn't a fault, is it?

'Ala kullihal, setakat ni dulu dari saye... doakan saya siapkan kerja2 sye ye..

3 comments:

rabiatul adawiyah berkata...

Btul3...cane la nak kontrol ni..bimbang ah generasi akan datang guane ahu...T_T

sinar_islami berkata...

salam didie..
bru tau didie tgl besut ke..
nanti raya mai la dtg kg ana..besut jga..
slmt bercuti..mga redha Allah bersama mu

dR.DidiE berkata...

lol...tak sedar pon ada komen kt entry ni.hehe..betapa lamanya didi tak aktif memblog.hehe...sori2...to adda: insya Allah, sma2 kita jaga dri sndiri, i.A generasi akn dtg bermula dgn kita..=)

to sha: insya Allah cuti thn depan eh.hehe..

 
Copyright (c) 2010 Diari diDie. Design by Wordpress Themes.

Themes Lovers, Download Blogger Templates And Blogger Templates.