Selasa, Mac 09, 2010

Sekarang sedang berada di clinical library, bertungkus-lumus menyiapkan formal lab report untuk dihantar Jumaat ini dan pada hari Khamis ini, research project yang baru pula menunggu.Allahuakbar...

Kerja dunia takkan habis. Tak sempat basi datang yang baru silih berganti.

Benarlah, tanggung jawab bukan untuk ditepis, tetapi perlu dihadapi dengan optimis.

Gulp... Harapnya saya cakap serupa bikin =P

Hurm..sebenarnya, bukan ini yang hendak ditulis, ada sesuatu yang ingin saya luahkan. Tapi tak tertuang dalam bentuk ayat.

Okeh2.. Meh cari feel jap..hehe...

Terimalah luahan ini untuk ukhtiku yang tersayang. (Sape rasa dia ukhti tu, terima je la eh=)

Ukhti,

aku tahu hatimu resah memikirkan segala kemugkinan...

aku tahu berat bahumu bila soalan bertubi-tubi diajukan...

Aku tahu..tetapi apakan dayaku...

Semua itu harus kau lalui ukhtiku...

Malah mungkin kita semua harus melaluinya...

Kerana kita telah memilih jalan ini...

Jalan yang kita yakini kebenarannya...

Mana mungkin kita berpaling, kan ukhti?

Kita bukan tiada peluang, bahkan sebenarnya, banyak sangat ruang...

Tetapi kita lebih memilih untuk pulang...

Pada cinta abadi yang hanya pada Tuhan...

Ukhtiku,

terkadang kau cuba untuk tidak memikirkan...

Tetapi fitrahmu melambai agar kau lengkapkan separuh iman,

yang juga ibadat kepada Tuhan...

Namun jalan yang kau lalui terasa sangat panjang...

Lenguh kau menanti dia datang...

Dalam seru doa bersulam harapan...

Ukhtiku,

Yakinlah kepada Allah.

Tuhan yang Maha Pengasih lagi Maha penyayang...

Aku tidak pandai membuatmu tertawa riang,

Tidak reti memujuk hatimu yang walang,

Apalagi jarak memisahkan...

Namun aku mengerti jauh di sudut hati...

Hanya doa kukirimkan untukmu ukhtiku...

Agar Allah permudahkan segalanya untukmu...

Agar kau mendapat yang terbaik dari yang terbaik...

Subhanallah...Allah itu Maha Baik dan Dia hanya menginginkan yang baik-baik buat hamba-hambaNya...


Jangan risau-risau ye ukhti! I love you fillah!=)

0 comments:

 
Copyright (c) 2010 Diari diDie. Design by Wordpress Themes.

Themes Lovers, Download Blogger Templates And Blogger Templates.