Rabu, Oktober 20, 2010

Didie rasa tenang...Tenang dalam kesesakan...Kesesakan yang mungkin jika dia adalah Didie yang dulu, pasti menangis tersedu-sedu...

Tapi Didie yang hari ini takkan begitu lagi. Didie yang hari ini adalah Didie yang teguh pada pendiriannya. Didie yang hari ini adalah Didie yang tidak akan membazirkan stok air matanya untuk sesuatu yang sia-sia...

Suatu waktu dulu, Didie sudah berjanji bahawa dia takkan sekali-kali memandang ke belakang lagi. Tak kira walau apapun terjadi, Didie akan tetap kukuh berdiri. Didie sudah berjanji tidak akan membenarkan seorang pun menyakiti hati kecilnya. Didie sudah bertekad takkan menjadi lemah hanya kerana halangan-halangan yang kecil.

Didie sudah berjanji untuk tabah dan berharap hanya pada Allah. Didie kini tak sama lagi dengan Didie yang dulu. Didie kini tak kisah lagi apapun yang manusia akan katakan padanya. Didie dah janji takkan ambil pusing!

Didie tahu, kalau ini adalah dia yang dulu, pasti dia sudah berendam air mata duka. Silap-silap haribulan, bermandikan air mata darah. Ah, Didie sekarang tak selembik itu!!

Didie yakin dengan Allah.

Didie yakin Allah tak pernah zalim.

Didie yakin Allah sangat sayangkan Didie.

Didie yakin Allah sentiasa ada sesuatu untuknya.

Didie yakin Allah merahsiakan hikmah yang besar di sebalik semua ini.

Didie yakin, yakin sangat-sangat. Sebab itu Didie tak nak rasa apa-apa. Biarlah. Biarlah ujian Allah berbicara dengan Didie.

Didie mahu jadi hamba Allah yang kuat yang disukai Allah.

Didie senyum. Senyum yang benar-benar senyum. Allah, genggamlah jiwa Didie...

Kerana Didie hanya seorang Didie dan pasti akan jatuh tanpa Allah di sisi.


0 comments:

 
Copyright (c) 2010 Diari diDie. Design by Wordpress Themes.

Themes Lovers, Download Blogger Templates And Blogger Templates.