Isnin, Februari 21, 2011

Wanita dieksplotasi atau mereka yang menyerah diri? Maaf kalau bahasanya kasar dalam bunyi sebab memang berniat melontar provokasi.

Tidak mahu mengulas lanjut. Sekadar cuba mencetus rasa peka dan mengetuk minda kita semua.

Soalan saya,

Apakah kita para wanita terlalu terbuai dengan kilauan dunia?

Ataukah keindahan sementara itu terlalu sedap untuk dilepaskan begitu saja ?

Ya, saya katakan sedap kerana tahu hakikatnya wanita mana yang tidak suka dirinya menjadi centre of attraction? Dipuji dipuja peminat kanan dan kiri?

Itu fitrah. Semua wanita pun suka. Tapi jangan nodainya dengan menyerah pada yang murah.

Definisi murah? Saya biarkan anda mencari.

Pokok pangkalnya, tanyalah fatwa hati sendiri, anda dieksploitasi atau anda yang suka diri diguna sesuka hati?

Untuk yang blur dengan apa yang saya maksudkan, saya tinggalkan anda dengan video ini. Lepas tu, fikirlah sendiri.





Love you as always,
diDiE AiNoRi

0 comments:

 
Copyright (c) 2010 Diari diDie. Design by Wordpress Themes.

Themes Lovers, Download Blogger Templates And Blogger Templates.