Selasa, September 20, 2011

Alhamdulillah, now I'm at IPTI, Institut Perguruan Temenggung Ibrahim, kena buat KPLI setahun kat sini. Huhu, nak cite, masa mula-mula sampai sini, memang rasa nak nanges jer sebab rasa culture shocked. Tak biasa dengan sistem. Bayangkan, kami orientasi cuma 2 hari, kemudian, esoknya da start masuk kelas, belajar dan dapat homework sekaligus!!!Hooooo-maiiii-godddd~

Kemudian, tak cukup dengan itu, kami kena masuk kelab, persatuan dan olahraga. Alaaa macam sekolah dulu-dulu tuuu...Huhu..Saya bukan la nak kata tu tak bagus, saya cuma nak stress kat sini, saya terkejut je.huhu. Serius dah lama saya tak terlibat dengan benda-benda macam ni. Sekali bila datang sini diWAJIBkan, mestilah otak saya jammed buat seketika. Opss, bukan seketika, 2 minggu otak saya cramped. Dengan kerja sekolah yang makin menimbun, jadual yang padat dan kepenatan belajar ilmu-ilmu pendidikan yang penuh falsafah, saya akui, saya collapse, dan dengan tragisnya saya angkat bendera putih. Tak larat-tak laratttttttttt. End up, saya nanges.Huwaaa~

But, saya sedar, nanges takkan baikkan keadaan, cuma boleh legakan hati saya je...So, dipendekkan cerita, cuti hari minggu pertama, saya keluar pergi lepak kat Pontian, cuti minggu kedua, saya keluar pergi KL(masa tu, ramai yang balik kampung sbb cuti satu malaysia), semuanya gara-gara tak boleh hidup dalam maktab. Naik gila!huhu...

Saya stress kan di sini, maktab tak salah, maktab saya best jer, cuma saya jer yang terkejut sendiri...Saya jer susah nak cope dengan sume benda ni.But now, dah masuk minggu ketiga. Of courselah kerja dah makin bertambah jugak.Tapi, insya Allah, saya feeling better dan insya Allah, saya akan cuba untuk memautkan hati dengan kerjaya guru ni walaupun pada awlnya, mmg saya tade feeling lah nak jadi cikgu.Huhu..Bukan sebab apa, sebab memang saya tak minattt...Tapi, insya Allah, memandangkan saya dah terjun lam bidang keguruan ni, saya akan cuba buat yang terbaik.Berusaha kan tangga kejayaan!

Apapun, insya Allah, if lepas ni saya lulus KPLI, dan setelah disahkan jawatan, saya nak sambung masters and insya Allah after dat nak mohon biasiswa untuk sambung phD.

Saya taknak berhenti di sini, saya nak lagi dan lagi. Insya Allah, saya tahu, walaupun pasti banyak halangan di hadapan, insya Allah, Allah ada bersama-sama saya. Awak semua, doakan saya taw!

Oye, pagi-pagi tadi, sebelum gi kelas, dapat satu mesej dari mak, "carila cik abe yg juruh2 tu.." lol *slaps my forehead* mommmmm~ :p

0 comments:

 
Copyright (c) 2010 Diari diDie. Design by Wordpress Themes.

Themes Lovers, Download Blogger Templates And Blogger Templates.