Isnin, Mac 07, 2011

Salam semua...

Semoga semuanya ceria dan hebat selalu...

Saja nak cerita. Hari ni saya rasa sedih sangat. Saya tak tahu kenapa. Mungkin juga kerana sudah lama saya tak merasa sedih sebegini. Mungkin juga kerana sudah lama saya berpura-pura berhati kental. Mungkin juga kerana sudah lama saya berasa saya boleh handle everything. Mungkin dan mungkin juga kerana saya telah banyak melakukan dosa-dosa....T___T...

So, hari ini saya rasa macam nak menangis dan menangis puas-puas. Biar hilang semua tekanan yang saya rasa. Saya tahu, kebelakangan ini saya buat kerja ikut kepala saya je. Kurang fikir syurga neraka. Saya tahu, mesti Allah marah saya...


Hari ni saya nak biarkan diri saya merasakan betapa saya ni memang tak mampu nak buat apa-apa pun tanpa bantuan daripada Allah. Saya nak diri saya merasakan bahawa akal yang Allah anugerahkan kepada saya sangat cetek dan dangkal ilmunya jika nak dibandingkan dengan ilmu Allah.

Saya tahu, selalu saya macam nak atur je apa yang akan terjadi dalam hidup saya. Saya minta Allah beri itu, beri ini. Sesuka hati saya je mengatur Allah. Ya, saya mengatur! Bukan meminta! Ya Allah..teruknya saya...

Kadang-kadang, bila saya fikir apa yang mungkin terjadi kepada saya pada masa hadapan, saya akan rasa stress sangat. Sebab apa? Sebab saya tak boleh fikir pun!! Sebab sebetulnya, saya tak tahu... Saya benar-benar tak tahu... Hakikatnya saya tak boleh memegang takdir saya sendiri! Ya, baru saya sedar, bukan saya yang mengatur kehidupan ini. Tapi yang mengatur adalah Allah!

Dan susunan Allah itu sangat-sangatlah hebat dan tak terjangkau oleh fikiran seorang manusia biasa seperti saya. Sebab itulah sekarang saya nak menangis je. Menangis puas-puas...

Ya Allah, sungguh aku hambaMu yang lemah. Aku tidak tahu apa aturanMu untukku ya Allah. Apakah aku akan menjadi manusia yang baik atau sebaliknya. Apa aku akan menjadi penghuni syurga atau neraka. Aku tidak tahu ya Allah... Sungguh, aku tidak tahu!! Maka suluhlah hidupku ya Allah. Suluhlah hidupku ke jalanMu yang benar. Tunjukkanlah kepadaku satu per satu apa yang telah kau catatkan untukku. Ampunkanlah segala dosa dan kejahilanku ya Allah. Ampunkanlah...Ameen...


Love you as always,
diDie AiNoRi

0 comments:

 
Copyright (c) 2010 Diari diDie. Design by Wordpress Themes.

Themes Lovers, Download Blogger Templates And Blogger Templates.