Isnin, April 20, 2009


Haih..Kadang-kadang saya terfikir, betul ke saya kasi nama blog ni Diari Didie, padahal hakikatnya saya langsung tak bebas untuk meluahkan pendapat dan perasaan saya di sini. Kena lapik-lapik, kena cover-cover, sebab yang baca blog ni kadang-kadang bukannya kawan-kawan yang saya kenal je, tapi orang lain pun singgah sekali. Nak private kang, rasa bersalah pulak. Hmm.. tak mengapalah.

Cumanya, kena hati-hati semasa menulis dan hati-hati sebelum post the new entry mana tahu kalau-kalau entry yang saya keluarkan tu akan menimbulkan kontroversi atau fitnah kepada hati-hati manusia lain. Hmmm...Sebenarnya, saya ada something nak tulis kat sini, tapi..bila fikir-fikir balik, teringat hadis Rasulullah, “Berkatalah yang baik atau lebih baik diam sahaja...”

Daripada Abu Hurairah radhiyallahu ‘anhu, bahawa Rasulullah shallallahu ‘alayhi wa sallam telah bersabda: “Barangsiapa yang beriman kepada Allah dan Hari Akhirat, maka hendaklah dia itu berkata yang baik-baik atau diam sahaja. Barangsiapa yang beriman kepada Allah dan Hari Akhirat maka hendaklah dia itu memuliakan jirannya. Barangsiapa yang beriman kepada Allah dan Hari Akhirat, maka hendaklah dia itu memuliakan tetamunya” (Hadith riwayat al-Bukhari dan Muslim)


Di alam internet yang serba mudah ini, berkatalah yang baik-baik, atau diam sahaja….


P/S.:::Maybe I should make a new private blog for my ownself,should I?....:::.

4 comments:

dr muthiah berkata...

em, susah hati ek...
dah lama tak borak betul2, huh
sorry coz lama tak 'tegur'

ecz emz berkata...

haha..ke sebab......? xpe la, yg penting ingat balik niat pe mu tulis blog nih..kan?

didie berkata...

haha..entah la ma..entryt ni tak berasas pon...kui3...tapi,mmg ade nk tulis sumthing.cmanya,maih blom dapat meikirkan ayat kiasan yg tak mengena sesiapa.tapi belum berjumpa,biarlah,nanti akn hilang seiring masa.cheeewah!ahaks

didie berkata...

susah ati lon?hmm..susah la jgk sket..tapi..tak nk kalah pada hati yg susah.biar susah di luar,jgn susah di dalam. nati jadi wabak,kanser,bahaya!susah nk rawat.huhuu...

 
Copyright (c) 2010 Diari diDie. Design by Wordpress Themes.

Themes Lovers, Download Blogger Templates And Blogger Templates.